Užijte si hudbu mezi vystavenými díly! Vstup je volný, kapacita není omezena.
Art Sounds je společný program Galerie Rudolfinum a České filharmonie ve výstavě Antony Gormley / Pavla Melková.
Přímo ve výstavních sálech můžete v úterý 12. listopadu od 17 hodin zažít sérii krátkých hudebních performancí v podání členů České filharmonie Anežky Novákové (vibrafon) a Bianky Soukupové (lesní roh). Délka každého vystoupení je 10–13 minut. Vybraný repertoár volně reaguje na aktuální výstavu.
Vstup je volný.
Verne Reynolds: Hornvibes
Repertoár lesního rohu je už od období klasicismu typický lyričností, která ukazuje jeho charakteristickou zpěvnost. Krajní věty v Hornvibes – Fantasy a Elegy – jsou napsané ve stylu volné improvizace, která na tuto lyrickou tradici navazuje, a prostřední část Riffs pak využívá krátké rytmicko-melodické motivy ve swingovaném rytmu.
Adam Scott Neal: Tèarmunn
Tèarmunn znamená ve skotsko-gaelském jazyce útočiště nebo úkryt. Stejně jako většina skladatelovy tvorby, i tato kompozice vznikla jako studie zvukových možností příslušných nástrojů (v tomto případě je spojuje kovový materiál) a později nabyla ještě modálního a melancholického charakteru.
Anežka Nováková
Anežka Nováková absolvovala brněnskou konzervatoř, bakalářský program Katedry jazzu JAMU a v současné době je posluchačkou Katedry bicích nástrojů tamtéž. Je členkou Orchestrálních akademií České filharmonie a Filharmonie Brno a pravidelně spolupracuje s dalšími profesionálními orchestry. Má za sebou sólová vystoupení s Janáčkovou filharmonií Ostrava, Janáčkovým akademickým orchestrem a mimo jiné také recitály na Maratonu hudby Brno a Mezinárodním symposiu v Trstěnicích. Aktivně se věnuje propagaci a popularizaci hudby pro bicí nástroje.
Bianka Soukupová
Bianka Soukupová začala hrát na lesní roh v devíti letech pod vedením Mgr. Františka Skočka na ZUŠ v Novém Jičíně, kde se také věnovala zpěvu a baletu. Z těchto tří oborů si pro své další studium vybrala právě lesní roh a v roce 2014 nastoupila na Konzervatoř Brno do třídy prof. Jindřicha Petráše, pod jehož vedením v současné době studuje magisterský program na JAMU v Brně. Mezi lety 2020–2023 byla členkou Akademie Filharmonie Brno a v současné době spolupracuje s množstvím profesionálních těles, nejen orchestrálních, ale také komorních. V rámci sólové tvorby se kromě interpretace soudobé hudby soustředí především na alternativní využití lesního rohu v rámci různých žánrů.