Galerie Rudolfinum ve spolupráci s Goethe-Institutem zvou na CRASH × Poetics of Encryption – debatu nad průniky umělecké praxe a tématy výstavy.
CRASH × Poetics of Encryption
Debata nad průniky umělecké praxe a tématy výstavy
26. března od 18:00 v Goethe-Institutu
vstup volný
Hosté: Matthias Planitzer, Noemi Purkrábková (BCAA system) a František Fekete
Moderuje Daniel Burda
Debata proběhne v anglickém jazyce
Moderované debaty CRASH se zahraničními i českými vystavujícími umělci ve výstavě Poetics of Encryption nabízí zájemcům možnost nahlédnout jejich uměleckou praxi v kontextu probíhající výstavy a jejích témat. Pozvaní umělci spolu s moderátory z oblasti teorie umění přináší pohledy a propojení, které jsou nezbytné pro vedení jakékoliv debaty a pro rozvoj kritického myšlení o technologiích a jejich kódování.
Na debatu CRASH 26. března v Goethe-Institutu volně navazuje debata CRASH 2. dubna v Galerii Rudolfinum. Samotnou výstavu Poetics of Encryption v Galerii Rudolfinum zájemcům přiblíží komentovaná prohlídka v českém jazyce 27. března od 18:00 a komentovaná prohlídka v anglickém jazyce 17. dubna od 18:00. Vstup na všechny akce je volný.
Hosté
Matthias Planitzer
Matthias Planitzer je berlínský umělec. Začal studovat medicínu na Charité Berlin, poté se stal výzkumným asistentem na oddělení Image Guidance v Cluster of Excellence „Image Knowledge Gestaltung“ v Berlíně. Změnu profesního zaměření zpečetil studiem výtvarného umění, které absolvoval jako Meisterschüler Lensbased Class Hito Steyerl na Univerzitě umění v Berlíně. Mezi jeho poslední výstavy patří expozice v Museum für Fotografie v Berlíně, Hybrid Biennale ve Festspielhaus Hellerau v Drážďanech, Temporary Home / ruruhaus na documenta 15 v Kasselu, Kunsthalle Baden-Baden, Künstlerhaus Bethanien v Berlíně a další.
Vystavené dílo:
Nudná dystopie, 2023
Sedačky z Airbusu, podium, videoinstalace s osmikanálovým zvukem, stopáž 10′31″
S laskavým svolením autora
Překlad do češtiny Vít Bohal
Noemi Purkrábková (BCAA system)
V Praze usazený polyfunkční kolektiv BCAA system se od roku 2017 pohybuje po nejasné hranici mezi současnou alternativní hudbou, vizuálním uměním a teorií. Jeho multimediální projekty – od různých forem pohyblivého obrazu přes online i offline herní prostředí a výstavní aktivity až po vydávaní hudby nebo hudební vystoupení – jsou vždy kolektivním dílem a z principu tak nejsou veřejně prezentovány jmény jednotlivých členů a členek. Samostatně se kolektiv představil například na výstavách Right from Here Everything is Flickering v pražské galerii City Surfer (2018), Right from Here Everything Is Flickering II v belgickém Gentu (In de Ruimte, 2018), No Blade of Grass (v rámci 34. Bienále grafických umění v Lublani, 2021) nebo naposledy Opevním se v Lobby v pražské galerii Display (2023). Z účasti na skupinových výstavách lze zmínit například Tutorial (BSMNT, Lipsko, 2020), Imagine a Breath of Fresh Air (Galeria Studio, Varšava, 2023) nebo Only Transitions and Translations (MeetFactory, 2023). Mimo to BCAA system vytváří různé intervence a mimogalerijní projekty, jako například výstavu / herní environment Deep Down You Know to Watch Your Step (PAF Olomouc, 2020) nebo venkovní intervenci Heslo je zahrada v zahradě břevnovského kláštera pod záštitou galerie Entrance.
Vystavené dílo:
Opevním se v lobby, 2024–25
Audiovizální instalace
Různé rozměry
S laskavým svolením BCAA system
František Fekete
František Fekete je umělec a kurátor. V roce 2020 absolvoval magisterské studium v Centru audiovizuálních studií na FAMU v Praze. Absolvoval také stáž na Aalto University v Helsinkách a v ateliéru Grafického designu a nových médií na UMPRUM. Jako vizuální umělec pracuje v různých médiích, jeho tvorba zahrnuje video, fotografii, kresbu, koláž a instalaci. Zabývá se především vynalézáním identity skrze obraz a reflexi nenormativních forem maskulinity. Samostatně vystavoval v etc. galerii (2023), galerii Sam83 (2021) a v GHMP (2018). V letech 2015–2022 byl jedním z kurátorů artist-run galerie 35m2. Kromě toho kurátorsky spolupracoval s dalšími institucemi, například s Artyčok.TV (2023), Akademií výtvarných umění v Praze (2019–2020), GAMU v Praze (2019), Domem umění města Brna (2017) a dalšími. V současnosti působí v kolektivu a iniciativě pro současné umění tranzit.cz.
Vystavené dílo:
Daniel Burda, František Fekete, Anežka Horová
Infrastruktura: individuální představující celek, 2020
Video mp4, stopáž 4′40″
Dílo vzniklo v rámci magisterského studia CAS FAMU pod vedením Lukáše Likavčana
Moderátor
Daniel Burda
Daniel Burda vystudoval ekonomii na Univerzitě Karlově a audiovizuální studia na FAMU. Kromě experimentální filmové a videotvorby se věnuje i fotografii a kombinování různorodých mediálních formátů. Zdrojem jeho zájmů jsou globální fenomény jako bohatství, suroviny a fyzikální síly a jejich interakce. Jeho krátký film Dromoracing (2022) byl součástí programu na MFDF v Jihlavě. V současnosti pracuje jako kurátor Signal Festivalu.
Vystavené dílo:
Daniel Burda, František Fekete, Anežka Horová
Infrastruktura: individuální představující celek, 2020
Video mp4, stopáž 4′40″
Dílo vzniklo v rámci magisterského studia CAS FAMU pod vedením Lukáše Likavčana
Také by tě mohlo zajímat:
Naše speciální výběry pro milovníky městského života. Navštivte doporučené akce i místa, která stojí za to.

Teploty klesají, obliba zimních sportů stoupá. Kam v Praze na brusle? V našem článku najdete přehled nejzajímavějších míst v metropoli, kde se bruslí pod otevřeným nebem. Článek pravidelně aktualizujeme.