Newintage je jméno značky vzniklé během workshopu, který pořádala Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně ve spolupráci s neziskovou organizací Czechdesign.cz a byl podpořen z projektu OPVK "Inovace studijních programů na Fakultě multimediálních komunikací,reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0282“ v rámci mezioborové spolupráce a spolupráce s praxí. Zadáním bylo inspirovat se vintage stylem, jenž se prosazuje především v zahraničí, a zároveň vzít v potaz jedinečnost Zlína. V souvislosti s tím vytvořit osobitou filozofii nové společnosti a nabídnout produkty pocházející od nás – studentů designu.
Jako tvůrci jsme se nechali inspirovat především stylem a atmosférou 20. – 30. let 20. století. Naším cílem bylo zachovat kvalitu, tradici, luxus a spokojenost zákazníka, které jsou typické právě pro vintage styl. Současně jsme však chtěli naši práci kromě nostalgie obohatit také o nadhled, originalitu a nové technologie. Dále jsme celou kolekci výrobků – oděvů, šperků a doplňků, propojili motivem cesty a snu, který má symbolizovat Zlín za časů jeho největšího rozkvětu. V této době do něj lidé přicházeli s nadějí na lepší zítřky a toto město se tak pomalu stávalo metropolí, kdy místní výrobky dobývaly svět. Stejně tak vnímáme celou ideu jako cestu časem: přicházíme s něčím novým a neotřelým avšak ve starých souvislostech.